De gele vooraankondigingsborden langs de weg die aangeven dat de weg binnenkort wordt afgesloten zijn voor veel mensen bekend. Toch komt het regelmatig voor dat de boodschap niet goed wordt opgeslagen. Dit leidt tot hinder, irritaties en ongemak in het verkeer, omdat wegen onverwachts zijn afgesloten voor weggebruikers.
Pilot: digitale vooraankondigingen
Hoe zorgen we ervoor dat weggebruikers vroegtijdig de informatie ontvangen en opslaan, zodat er minder irritaties in het verkeer ontstaan? Digitale vooraankondigingen zijn de sleutel om dit proces te verbeteren.
Dochteronderneming Traffic & More zette samen met ons een pilot op voor het project N237 tussen Zeist en Amersfoort. Naast de vertrouwde gele borden, zijn ook digitale vooraankondigingen verspreid. We hebben campagnes gedeeld op sociale mediakanalen en Google-websites en apps. Binnen deze campagne is gebruik gemaakt van ‘Geotargeting’, een techniek waarbij de campagne bij de juiste doelgroep terecht komt op basis van de geografische locaties.
Informatie wegwerkzaamheden voor weggebruikers
Via de campagne kwamen bezoekens op een landingspagina met omleidingstekeningen en de mogelijkheid tot interactie via de Chatbot ‘Traffy’. De resultaten van de pilot spreken voor zich: meer dan 1 miljoen vertoningen en ruim duizend klikken. Dit laat zien hoe waardevol directe en toegankelijke communicatie is.
Voor meer informatie kijk op: www.reis-assist.nl